Thursday, June 21, 2007

SCMA : Dalam Kereta

Saya teringat ketika kecil, jika jalan-jalan Mama akan memandu, Atuk duduk di sebelah, Mak Ina, Achik, Nenek dan Pak Busu duduk di belakang dan saya akan duduk di atas pangku Atuk.

Ketika perjalanan saya akan melihat pemandangan dan Achik serta Mak Ina akan berborak. Sepanjang perjalanan. Tanpa henti. Sampai Atuk berkata : “Mak Ina dengan Achik baca berita kan?”. Hehe.

Jika terserempak dengan polis, Atuk akan menyuruh saya menyorok ,(saya percaya pada waktu itu polis akan menangkap orang yang duduk dua orang di hadapan dan Atuk membiarkan saya mempercayainya.). Maka saya cepat-cepat tunduk dan mencangkung di tempat letak kaki. Ketika kereta sudah melepasi polis barulah saya bangun dan duduk di atas pangku semula.

4 comments:

Anonymous said...

Kalau naik motor pun cam tu gak ke? Nampak polis kena tunduk masuk dalam bakul.

Fadzlin said...

Nadiah : tak ada polis di Kesang. Kau nak naik 2 orang dalam bakul pun boleh.

Anonymous said...

Nadiah? Dalam bakul? Muat ke?

Anonymous said...

Orang tak naik motor. Orang bawa moto,jadi takyah duduk dalam bakul..=)