Tuesday, May 22, 2007

Final

Sabtu lepas, Final FA Cup.
Agak teruja jugaklah nak menontonnya, sebab tiada lagi aksi EPL yang boleh ditonton. Lagipun, kunun-kununnya perlawanan antara 2 kelab terbaik Inggeris, Manchester United dan Chelsea. Pengulas-pengulas sukan pula mengatakannya perlawanan penentuan tempat ketiga Champions League. :D

Masa yang sama pula ada Konsert Akhir Akademi Fantasia 5. Saya sudah siap mengatakan pada emak yang "Hari ni nak tengok bola tau. Tak nak tengok konsert AF."

Tapi, lagi baik tengok konsert AF. Sebab FA Cup kali ini sangat bosan! Langsung tidak menghampiri kualiti Final musim lepas, "The Gerrard Final" di mana ada 1 gol sendiri yang Carra hadiahkan untuk West Ham, 5 gol lain yang 2 daripadanya hasil rembatan jarak jauh Kapten Steven Gerrard.

Ceh. Dan penyokong Manchester United boleh kata Liverpool punya gaya permainan yang membosankan.

Tapi, sekurang-kurangnya Chelsea menang. Dan saya memang menyokong Chelsea pun pada malam tu. Sebab sakit hati mendengar Alex Ferguson kata dia akan meraikan kemenangan AC Milan di Final CL nanti. Ceh. Sore loser.

Ya, sekurang-kurangnya Chelsea menang. Dan saya dapat melihat Prince William menghadiahkan piala. Dan Mila menang. Yeah.

Kemudian... esok pula Final Champions League. Saya memang tidak sabar menantikan hari esok. Tapi, gemuruhnya Tuhan saja yang tahu. Ada rama-rama (bukan lagu Ella) dalam perut. Tangan sudah mula sejuk aja.

Tapi, Liverpool pasti menang. Liverpool mesti menang. Kerana Liverpool rules Europe, dan saya sudah banyak sakitkan hati rakan-rakan penyokong Chelsea dan Manchester United dan mereka sudah berjanji akan 'bom' saya jika Liverpool kalah. Eleh.. jeles katalah jeles.

No comments: