Tuesday, November 14, 2006

My Girl

Sekali sekala adalah dibenarkan untuk obses dengan sesuatu drama bersiri.


Seperti Faisal Tehrani dengan Bawang Merah Bawang Putihnya,

dan Pak Lang yang teruja dengan Sarah "Kiamat Sudah Dekat"nya.


maka saya sudah gila dengan cerita ini:


WaH! (Jerit nyaring seperti gadis2 terjumpa pop star di tengah jalan)

Ada banyak review dan sinopsis mengenai cerita ini, dan saya pasti tidak boleh mengatasi yang ini.

So, I won't bother.

Sudah pasti 30% dari kegilaan saya datang dari dia:


Nampaknya saya masih belum outgrew this obsession on shallowness. Haha. But, he truly can act. Betul. Tak tipu.

Saya terlambat sikit berbanding penonton lain di Malaysia. Cerita ini sudah selamat habis ditayangkan di Malaysia sebelum saya mula melihatnya.

But, thanks to the internet technology and the communities of Korean HDTV-rippers and fansubbers, serta kehebatan mereka yang memuat-turun dan mengedarnya seantero IPT Malaysia, saya dapat melihatnya tanpa alih bahasa mandarin (yang kadang menjengkelkan.. biar drama korea dengan bahasanya sendiri!), format HDTV (yang menyerupai DVD) dan sarikata bahasa inggeris.

Ahh.. long live the fansubbers... and the portable hard disk owners..

No comments: